SKIVRECENSION: BATTLE FOR THE SUN


GENRE: ALTERNATIVE ROCK / INDIE
URSPRUNG: LONDON


Placebo's nya skiva Battle for the sun är, för mig, ett av årets viktigaste skivsläpp.
Den har ett lite hårdare och rockigare sound än tidigare skivor; hårdpop, som sångaren Brian Molko själv väljer att kalla det.

Skivans helhet är suverän, det finns inte ett enda dåligt spår. Låtarna varierar från Placebo-poppigt till mer rockigt, som debutalbumet, och som vanligt har den plågade Brian Molko skrivit väldigt starka låtar som tillsammans med hans otroligt vackra, sårbara och unika röst plus lite körsång bildar helt fantastiska låtar.

13:e november spelar Placebo i Annexet, stockholm, och självklart kommer jag att vara där. Utlovar en konsertrecension för er som inte ska dit.

Delar av skiva finns på Spotify. Starkaste spåren är Happy you're gone och Kings of medicine, dessvärre finns inte dessa på Spotify.

Eric



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha kul, jag ska med dit! :)

2009-10-15 @ 23:31:03
Postat av: Elias

Jag glömde mitt namn! Jag som skriver ibland iaf :)

2009-10-15 @ 23:32:04
Postat av: Eric

Då är det fest sen? ;)

2009-10-16 @ 19:59:31
Postat av: Elias

Oja =)

2009-10-17 @ 12:02:35
Postat av: Elias

Inte långt kvar! PEPPAR såhär en vecka innan =)

2009-11-06 @ 15:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0