SKIVA: ZERO 7 - YEAH GHOST



GENRE: TRIP-HOP/ DOWNTEMPO/POP/AMBIENT/ACID JAZZ
URSPRUNG: LONDON, ENGLAND


Zero 7 senaste album som släpptes 29 Sep(UK) på Atlantic Records.
De är kända för att exprimentera mellan massa olika musikstilar och denna är inget undantag, här återfinns allt ifrån Pop till Trip-hop. Detta har väl både sina för och nackdelar, och det blir tyvärr oftast så att man väljer bort en hel del låtar som inte faller än i smaken. Jag skulle personligen vilja se att de gav ut flera album med samma inriktning än ett där de blandar hejvilt. Men jag kan också se att detta är lite av deras charm och det är helt klart något unikt de skapar. Då jag tycker att det ska vara på ett annat vis älskar säkert flera personer Zero 7 för att det just precis är såhär.

Mina favoritlåtar på skivan är "Solastalgia" och "All Of Us", vilket säkert inte alls stämmer in på era. Så ta nu och lyssna igenom skivan och hitta just era favoriter.
Spotify


Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0