SKIVA: THE VERVE - A STORM IN HEAVEN





Många tänker oftast på låtar som ”The Drugs Don't Work” och ”Bitter Sweet Symphony” när de hör namnet The Verve. Många har nog aldrig ens hört detta albumet innan, vilket är väldigt synd. Detta är förnärvarande ett av mina topp-album alla kategorier. En skiva som ifrån första start till sista vers sluter upp dig i något som är större än livet självt. Detta var Verve’s(På denna tiden hette de bara Verve) debutalbum och tyvärr det enda som har klara psykadeliska influenser.

Mycket av skivans kvaliteér har de gitaristen Nick McCabe att tacka för, hans insatser under skivans gång är riktigt imponerande! Detta sammansvärt med Richard Ashcroft genljuds röst får en mer avslappnad och befriad än på mycket länge.

 

Lyssna och njut i höstmörkret mina vänner!

 

 

Elias


Kommentarer
Postat av: olof

Shit, flummigt sound. Jag får ge det en genomlyssning

2009-10-04 @ 23:27:37
Postat av: Elias

Haha Javisst! Cirkulerade nog vissa substanser på denna tiden med. ;D



Notera att det inte är en officell video jag postat.

2009-10-05 @ 09:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0