SKIVA: JJ - N° 2




Mjuk, len och ljuvlig Indie Electro-Pop ifrån Götet. Då bandet ligger på skivbolaget "Sincerely Yours" var det inte så oväntat att de håller sig såpass anonyma som de gjort. Men de har trots allt gjort sin debutspelning i Stockholm på klubben "Landet", och trots att jag inte kunde medverka verkar det varit en lika förförisk spelning som man kunnat tänka sig. Skivan är bra rakt igenom och den känns nyskapande, tyvärr är alldeles för mycket Indie-Pop idag väldigt repeterande. Blir också ganska imponerad av de instrumentella bitarna på skivan, trodde först när jag hörde den att allt skulle vara tråkigt digitalt, men känns oftast väldigt levande!



Mitt favoritspår på skivan är "From Africa To Malaga", jag tycker det dock är svårt att sätta den klara favoriten på albumet då alla spår håller ungefär samma klass.




Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0