SKIVA: IAN BROWN - MY WAY

My way är Ian Browns sjätte soloalbum, och precis som med alla andra soloalbum kommer han inte i närheten av vad han åstakom med Stone Roses. Även om det inte låter som han gjorde i början av 90-talet är denna skiva nog den soloskiva som kommer närmast Stone Roses i kvalitet. Med ett mognare och spännande sound är det tydligt att han exprimenterat mer än tidigare, och resultatet blir riktigt bra efter ett par lyssningar. Varje gång jag lyssnar på en skiva med Ian Brown känner jag någonstans att denna man borde lagt av för ungefär 15 år sedan om inte mer, det känner jag inte längre efter My Way. Skivan visar att han fortfarande har kvar lite av samma glans han hade för 20 år sedan. Texterna är fortfarande briljanta och är dessutom mer självbiografiska än de tidigare albumen. Man hittar även en hel del referenser till sitt gamla band och då framför allt till förre gitarristen John Squire, för vem kan inte älska raden “Those were the days when we had it all, And these are the times I’ve got so much more.” Nu är första gången sedan 1994 jag kan börja hålla med honom.

/Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0