SIGUR ROS - GOBBLEDIGOOK

image2image2image3image3image3
GENRE: POST-ROCK / AMBIENT / EXPERIMENTAL
URSPRUNG: ISLAND


Nu i dagarna så har Sigur Ros släppt första spåret från nästkommande skiva på sin hemsida. När jag första gången hörde de allra första sekunderna av låten så kom jag direkt att tänka på Cloud Cult. Samma gitarrsound, samma koncept med ljud i bakgrunden och trumspel. Inte förrän Jónsi börjar sjunga kan man ana att det faktiskt är Sigur Ros.

Kanske är jag är konservativ, men jag vill inte att Sigur Ros ska ändra sitt sound, det har blivit för mycket trummor och gitarr för att låta rätt. För poppigt och på tok för lite styrka i Jónsis sång.

Ladda hem låten och bedöm själva från www.sigurros.com

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag har fortfarande lite svårt för låten, mycke för att det inte känns som Sigur Rós, man är inte riktigt van ännu. Men man blir glad och pigg av denna låt. Många av deras andra låtar är verkligen sånna låtar man sätter igång innan man skall gå o lägga sig.

2008-05-28 @ 22:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0