LÅTTIPS: SIGUR ROS - VAKA

GENRE: POST-ROCK / AMBIENT / EXPERIMENTAL
URSPRUNG: ISLAND




Efter en halv arbetsvecka med långa dagar så har jag äntligen en ledig dag framför mig; imorgon. Således bestämde jag mig för att gå ned till hamen och koppla av ett litet slag. Tog med mig ett sittunderlag och letade upp en lämplig sten på piren där jag satte mig, tillbakalutad och så pass bekvämt att man inte kunde tro att det faktiskt var kalla stenar jag satt på.

Tände min pipa packad med Caravelle piptobak smakförädlad med rom, drack god öl och bara njöt. Tystnad, förutom ett flertal olika sjöfåglar jag inte kan namnet på, spegelblankt vatten och svenskt kvällsljus.

Rökte mer i min pipa och kände för en kort stund att det blev för mycket nikotin för mig som bara röker vid speciella tillfällen, men sedan vände det. Jag var den mest avslappnade människan i världen. Det var då jag insåg hur korkade folk är som leder sig in i ett nikotinberoende, tar tobak för givet och låta det bli en börda istället för att låta det vara en avkopplande sysselsättning.

Det här var, överlägset, den mest avkopplande stunden i år. Hade varit helt perfekt om det hade varit lite varmare och om jag hade haft med mig en MP3-spelare och lyssnat på låten ovan.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Åh, så mysigt det låter :]

2008-05-14 @ 23:54:43
Postat av: Anonym

Får rysningar av välbehag av den låten.

2008-05-15 @ 13:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0