BANDREKOMMENDATION: SOUTH AMBULANCE

image13
image2image2image2image3image3
GENRE: INDIEPOP / SHOEGAZE
URSPRUNG: SVERIGE


I hope you two break up
I hope you lose your hair
No, I wish I didn't care


Någon gång under ett av alla gångna år så skickade någon en låt med South Ambulance åt mig, och jag blev helsåld. Spelade den låten på repeat i timmar, och kunde inte få nog.

Letade febrilt efter mer musik av dessa herrar, och slutligen fann jag en mailadress till bandet. Mailade, bad om att få köpa en skiva. Lite fattigare (vill minnas att det bara rörde sig om en symbolisk summa) och några dagar senare satt jag med skivan i handen. En hemmabränd CD med hemmautskrivet CD-omslag och hemmagjort tryck på skivan. Detta var innan Labrador Records signade dem.

I hope we'll never meet
I hope you fuck things up

Ja, iallafall. Det är skithärlig indiepop. Energiskt, ledset och glatt på samma gång. Bästa låten heter Die 5 Times Times 5, tyvär hittar jag inget ställe som streamar den, men ladda hem den gratis här. Textsnuttarna i detta inlägg är citat från nämnda låt.

And if you ask me why I'll just say "go and die"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0