BANDREKOMMENDATION: DETEKTIVBYRÅN

image20
image2image2image3image3image3
GENRE: EXPERIMENTAL / INSTRUMENTAL / INDIE / AMBIENT / ELECTRONIC
URSPRUNG: VÄRMLAND, SVERIGE

Det här tremannabandet använder sig av lite mer ovanliga instrument, klockspel, vibrafon och traktofon tillsammans med trummor och samplingar. Musiken är helt och hållet instrumental och har ett drömliknande pling-plong-sound. Dragspelet känns som en röd tråd i många låtar, men i låten Lyckans Undulat tycker jag att det blir för mycket. Den har ett sound som får mig att tänka på cirkus. Om det bara är en personlig koppling för mig eller även för andra vet jag inte, men trots detta så har jag svårt att inte tycka om den sånglösa refrängen.

Jag tycker att det är underbart att man kan göra så här minimalistisk musik men ändå få det att låta så komplext. Så orginellt. Det här är en del i deras videodokumentering om hur musiken är skapad:



Ladda hem låtar gratis från Detektivbyråns hemsida, under fliken downloads.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0